شخاب حفيزةزديرة شراف الدين2024-02-212024-02-212022-10-102661-7854http://dspace.univ-khenchela.dz:4000/handle/123456789/1766تهدف الدراسة إلى التعرف على مساهمة نظام الاستخبارات التسويقية في تفعيل سياسة الترويج بمؤسسة كوندور ببرج بوعريريج، ولتحقيق أهداف الدراسة صممت استمارة ووزعت على عينة من المسيرين في المؤسسة البالغة 35 استبيان، وتم استرجاع 30 استبيان صالحة للتحليل والدراسة، حيث تم الاعتماد على الحزمة الاحصائية في العلوم الاجتماعية spss في تحليل البيانات. وتوصلت الدراسة إلى وجود علاقة موجبة بين نظام الاستخبارات التسويقية وتفعيل سياسة الترويج بالمؤسسة محل الدراسة. The study aims to identify the contribution of the marketing intelligence system in activating the promotion policy of the Condor Foundation in BordjBouArreridj. To achieve the objectives of the study, a questionnaire was designed and distributed to a sample of managers in the institution of 35 questionnaires, And 30 questionnaires valid for analysis and study were retrieved, where the statistical package in social sciences spss was relied on to analyze the data. The study concluded that there is a positive relationship between the marketing intelligence system and the activation of the promotion policy of the Foundation under studyدور نظام الاستخبارات التسويقية في تفعيل سياسة الترويج لمؤسسة كوندور ببرج بوعريريجArticle