دهماني سهيلةكلية العلوم الإجتماعية و الإنسانية جامعة عباس لغرور خنشلة2024-03-022024-03-022023-05-25EISSN: 2437-1076http://dspace.univ-khenchela.dz:4000/handle/123456789/2850الملخص : تسويق المدن وصناعة علامتها التجارية يرتبط بدرجة كبيرة بالسياحة التي أصبحت الصناعة الأولى والمصدر الأول للدخل في العديد من مدن ودول العالم، لهذا فقد اغتنم المؤثرون فرصة الترويج السياحي حتى يجذبوا اكبر قدر ممكن من المشاهدين خاصة محبي السفر، فبالقاسم وزوجته من بين المؤثرين الجزائريين الذين اختاروا التجوال للتسويق للسياحة الداخلية والخارجية عبر شبكات التواصل الاجتماعي. Abstract : The marketing of cities and their trademark making is largely associated with tourism, which has become the primary industry and source of income in many cities and countries around the world. That is why influencers have taken the opportunity of tourism promotion to attract as many viewers as possible, especially travel lovers. Belkacem and his wife are one of the Algerian influencers who have chosen to roam in order to promote domestic and foreign tourism via social media.مأثروا السوشل ميديا و استراتيجيات صناعة العلامة التجارية للمدنLes influenceurs des médias sociaux et l’image de marque des villesSocial media influencers and trademark strategies for citiesArticle