عابدي لدميةمهية زينبكلية العلوم الإجتماعية و الإنسانية جامعة عباس لغرور خنشلة2024-03-072024-03-072022-07-221112-4938, EISSN: 2600-6456http://dspace.univ-khenchela.dz:4000/handle/123456789/3691الملخص : اتجهت معظم دول العالم نحو الاهتمام بالاتصال السياحي، كصورة من صور الاتصال المتعددة بهدف إضافة وسائل الإعلام والاتصال كطرف أساسي يؤثر إيجابيا على السياحة، ويلعب دورا رئيسيا في تنمية هذا القطاع في مجال التعريف بالمنتوج السياحي، والترويج له. وبناءا على ذلك جاءت هذه الورقة البحثية بهدف التعرف على دور الاتصال السياحي في إدارة التغيير في الجزائر، من خلال التعرف على الأنشطة الاتصالية التي تقوم بها الجهات المعنية للترويج للسياحة في الجزائر . Abstract : Most of the world's countries have tended to pay attention to Tourism communication, as one of the many forms of communication. The addition of media and communication as a major party positively affects tourism, and has a major role in the development of this sector in the field of introducing the tourism product. This research paper aims to identify the role of tourism communication in managing change in Algeria, by identifying the communication activities carried out by the concerned authorities to promote tourism in Algeria.الاتصال السياحي وإدارة التغيير في الجزائرTourism communication and change management in AlgeriaArticle