زردوم منال - ربیبة اناس2024-09-232024-09-232020http://dspace.univ-khenchela.dz:4000/handle/123456789/6808ملخص: يناقش هذا البحث المعنون ب : تعليم اللغة العربية لغير الناطقين بها ، إشكالية واقع تعليم العربية لغير الناطقين بها ، ولتحديات التي تواجه هذا النوع من التعليم ، من خلال بعض النماذج التطبيقية في هذا السياق بهدف الوقوف على عالمية اللغة العربية ، وإبراز أهمية هذا النوع من التعليم . واهم الصعوبات ترتبط بمهارتي الاستماع والتحدث بالإضافة إلى مهارتي القراءة والكتابة. الكلمات المفتاحية : اللغة العربية ، غير الناطقين بها ، تعليم ، الصعوبات. Summary : This research entitled: Teaching Arabic to non-native speakers, discusses the problem of the reality of teaching Arabic to non-native speakers, and the challenges facing this type of education, through some applied models in this context, with the aim of identifying the universality of the Arabic language and highlighting the importance of this type of education. . The most important difficulties are related to the skills of listening and speaking, in addition to the skills of reading and writing. key words : Arabic language, non-native speakers, education, difficulties.otherتعلیم اللغة العربیة لغیر الناطقین بھاThesis