The Importance of Cultural Background Knowledge in EFL Classes: the Algerian University Teachers’ Attitudes and Perceptions
No Thumbnail Available
Date
2021
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Journal of Arabic Language Sciences and Literature
Abstract
Abstract:
This descriptive research aims at investigating the attitudes and perceptions
towards the importance of cultural background knowledge among the
Algerian English as Foreign Language University teachers. Thus, we
hypothesize that the participants would have positive attitudes towards the
importance of teaching culture in English as foreign language classes. To
this end, the data were collected through a Likert questionnaire with 32
statements based on the agreement option webbed to the participants. Eighty
teachers from Khenchela University and other Algerian universities
answered the questionnaire. The analysis of data was through the use of
SPSS version 25. Results highlights tow major findings: EFL university
teachers are aware of the importance of cultural background knowledge in
their classroom; and it also reveal that teachers believe that learning culture
is essential for effective communication.
يهدف هذا البحث الوصفي إلى التحقيق في المواقف والتصورات تجاه أهمية المعرفة بالخلفية
الثقافية بين ا لمدريين الجامعيين الجزائريين النجلجلية ة كلغة أجنبية .وبالتالي ، نجلفترض أن
المشاركين ييكون لديهم مواقف إ جابية تجاه أهمية تدريس الثقافة في اللغة النجلجلية ة كلغة
أجنبية .تحقيقا لهذه الغا ة ، تم جمع البيانجلات من خلال ايتبيان ليكرت مع 32 يؤال، بناءً على
خيار الاتفاقية على الويل للمشاركين . من جامعة خنشلة
أجاب على الايتبيان ثمانجلون أيتاذا
تسلط .SPSS وجامعات جزائرية أخرى .تم تحليل البيانجلات من خلال ايتخدام الصدار 52 من
النتائج الضوء على نجلتيجتين رئيسيتين: مدريو جامعة اللغة النجلجلية ة كلغة أجنبية مدركين
لأهمية معرفة الخلفية الثقافية في فصولهم الدرايية .ويكشف أ ضًا أن المعلمين يعتقدون أن
تعليم الثقافة ضروري للتواصل الفعال