An In-depth Investigation into the Project-Based Learning in Algerian Secondary Education: Teachers’ and Learners’ Perceptions, Challenges and Difficulties.
No Thumbnail Available
Date
2021
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Ichkalat journal
Abstract
Abstract:
This descriptive research aims to investigate the status of Project-based
Learning which has been adopted by the Ministry of National Education
as a reform to smoothly shift to a learner-centered pedagogy. Most
educators face a myriad of challenges in applying the approach. Pupils,
on the other hand, are apathetic and refuse to take over responsibility.
With an aim to shed light on the difficulties those teachers and pupils
encounter, this paper focuses on providing an accurate description of
how projects are being implemented in secondary schools. Two
questionnaires were posted online. The study consisted of teachers from
nine provinces and pupils from different levels studying at Elhachemi
Bouzidi School, Khenchela. The results revealed that English projects
are not properly dealt with. While pupils need more support and
motivation, teachers prove to be lacking the necessary skills, training,
and guidance.
يهدف هذا البحث الوصفي إلى التحقيق في وضعية منهج التعلم القائم على المشروع والذي
تبنته وزارة التربية الوطنية بوصفه إصلاحا للانتقال بسلاسة إلى مبادئ التدريس المتمحورة حول
المتعلم. يواجه معظم المعلمين عددا لا يحصى من التحديات في تطبيق هذا المنهج.و من جهة
دف تسليط الضوء على أخرى ، يظهر التلاميذ لامبالاة شديدة و يرفضون تحمل المسؤولية.
الصعوبات التي يواجهها هؤلاء المعلمين و التلاميذ، يركز هذا البحث على تقديم وصف دقيق
لكيفية تنفيذ المشاريع في المدارس الثانوية.شملت الدراسة أساتذة التعليم الثانوي من تسع ولايات و
تلاميذ من مختلف المستويات يدرسون في ثانوية الهاشمي بوزيدي ،خنشلة حيث تم وضع استبيانين
على الانترنت لكل منهما. كشفت النتائج أن مشاريع مادة اللغة الانجليزية لا يتم التعامل معها
بالشكل الصحيح. بينما يحتاج التلاميذ إلى مزيد من الدعم و الدافعية لتطبيق المشروع ، أثبت
م يفتقرون إلى المهارات الضرورية والتدريب والتوجيه. المعلمون