تعلیمیة نشاط القراءة لدى تلامیذ السنة الرابعة إبتدائي

No Thumbnail Available
Date
2020
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة عباس لغرور خنشلة كلية الاداب واللغات
Abstract
الملخص تعد القراءة مهارة أساسية في النشاطات اللغوية خاصة في المرحلة الابتدائية فهي المفتاح الذي يفتح أبواب المعرفة والثقافة لكونها تحظى بدور رئيسي في إعداد التلميذ وتهيئته للتواصل مع الأوساط التي يتصل بها هذا ما جعلها تتصدر العملية التعليمية من حيث الاستقبال اللغوي لدى المتعلمين فضلا عن كونها وسيلة ضرورية للمتعلم فمن خلالها يتمكن المتعلم من فهم طريقة البناء اللغوي فيدرك العلاقة التي بين الكلام المكتوب والمنطوق مما يجعله يسرع في التحكم في اللغة بطريقة صحيحة. الهدف من هذه الدراسة هي إيجاد الخطوات المستعملة من طرف المعلم من أجل اكتساب هذه المهارة. Reading is a crucial skill in linguistic activities, especially in the elementary stage, as it is the mental key that opened the doors of knowledge and culture because it has a major role in preparing the learner to communicate with the society to which he interacts. This is what made it the top of the educational process in terms of the linguistic reception of the learners as well as being a necessary means for the learner, through it, the learner will be able to understand the method of linguistic construction, so he realizes the relationship between written and spoken speech, which makes him accelerate to control the language in a correct manner. The purpose of this study is to find the steps used by the teacher in order to acquire this skill.
Description
Keywords
Citation
Collections