أثر التكنولوجيا المالية في تسويق الخدمات المصرفية تجارب دولية
No Thumbnail Available
Date
2024
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة عباس لغرور خنشلة,كلية العلوم الإقتصادية والتجارية وعلوم التسيير
Abstract
الملخص :تهدف هذه الدارسة إلى إبراز تقنيات التكنولوجيا المالية أوثرها على تسويق الخدمات المصرفية بالتطرق إلى عرض تجارب دولية أجنبية وعربية منها تجربة الجزائر، وقد تم استخدام المنهج الوصفي التحليلي لتوضيح المفاهيم الأساسية للتكنولوجيا المالية وتسويق الخدمات المصرفية وتحليل أثرالتكنولوجيا المالية على تسويق الخدمات المصرفية، وقد تم التوصل إلى مجموعة من النتائج أهمها وجود أثر إيجابي للتكنولوجيا المالية على تسويق الخدمات المصرفية، كما أن هناك ت وجه دولي وعربي لاستخدام أهم تقنياته المتطورة لما توفره من فرص هائلة نذكر أهمها تسويق وتقديم خدمات مصرفية جديدة بأحدث التقنيات، تعزز تجربة العملاء وتلبي احتياجاتهم.
This study aims to highlight financial technology techniques and their impact on the marketing of banking services by addressing the exposure of international, foreign and Arab experiences, including the experience of Algeria, and the descriptive analytical approach has been used to clarify the basic concepts of financial technology and banking marketing and analysis of the impact of financial technology on the marketing of banking services, and a set of results have been reached, the most important of which are: There is a positive impact of financial technology on the marketing of banking services, and there is an international and Arab trend to use its most important advanced technologies, because of the huge opportunities it provides, the most important of which is marketing and providing new banking services with the latest technologies, enhancing the customer experience and meeting their needs.