دلالات وأبعاد القيمة للإعلانات قراءة نظرية في القوالب الفنية للإعلانات التلفزيونية
No Thumbnail Available
Date
2021-11-01
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
مجلة الرسالة للدراسات الإعلامية . المجلد : 05 . العدد : 03 . ص ص :164-476
Abstract
الملخص : يعد الإعلان أحد أهم المرتكزات التي تقوم عليها المؤسسة الإعلامية، ولما له من أهمية فإن التحضير الجيد للإعلان وتسطير خطة واستراتيجية مسبقة أمر على غاية من الأهمية، فالإعلان بعد الورقة الرابحة لكل نشاط تجاري يرغب في كسب ولاء المستهلك والزبون على حد سواء، والحديث عن الإعلان التلفزيوني في هاته الدراسة يجعلنا نتطرق بالتفصيل لمختلف المراحل التاريخية التي مر بها الإعلان منذ ظهوره أولا ثم البحث عن مختلف القراءات والأبعاد التي تفتح مختلف التأويلات لتحليل الإعلان التلفزيوني، وفق أسس علمية ممنهجة، تقوم على ركائز علمية، إذ سنتطرق لمختلف العوامل المساعدة على قراءة قيمة الإعلان والأنواع المتعددة له، بالإضافة إلى القوالب المتنوعة لتصميم وتنفيذ الإعلان لأي منتوج خاصة إذا كان إعلان ذو طابع تلفزيوني.
Abstract : Advertising is one of the most important pillars on which the media institution rests. Because of its importance, good preparation for advertising and the writing of a pre-plan and strategy is extremely important. Advertising is the trump card for every commercial activity that wants to gain consumer and customer satisfaction alike. Talking about television advertising in this study makes us discuss in detail the various historical stages that the advertisement has gone through since its first appearance, and then search for the various readings and dimensions that open up various interpretations for the analysis of television advertising. According to systematic scientific foundations, based on scientific pillars, as we will address the various factors that help to read the
value of advertising and its various types, In addition to the various templates for designing and implementing advertisements for any product, especially if it is a television advertisement.