Browsing by Author "Ouchene Nourelhouda"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Culture in EFL context: Teachers’ and Students’ perspectives Case Study: Khenchela University EFL Teachers and Students(Ichkalat journal, 2022) Ouchene NourelhoudaAbstract: Culture and language are closely related. So integrating culture in the EFL curriculum has been widely supported by many scholars and educators belong to applied linguistics and anthropology. For this, foreign language learning is often foreign culture learning. This study sets out during the academic year 2021-2022 to explore both English as foreign language teachers’ and students’ perspectives towards the importance of culture teaching at English department, Khenchela University. To this end, two questionnaires adapted from Sercu and el (2005) aimed to investigate teachers’ perspectives towards culture teaching; the researchers tried to expand this study and investigate both teacher’ and students’ attitudes, practices, and familiarity with the target culture. Regarding the importance of teaching culture, the results revealed that both teachers and students share positive attitudes. However, culture is still ignored in the classroom activities and disregarded in the curriculum. ترتبط الثقافة واللغة ارتباطًا وثيقًا. لذا فإن دمج الثقافة في منهج اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية كان مدعومًا على نطاق واسع من قبل العديد من العلماء والمعلمين الذين ينتمون إلى علم اللغة التطبيقي والأنثروبولوجيا. لهذا، غالبًا ما دف للتحقيق في وجهات نظر كل من معلمي يكون تعلم اللغة الأجنبية هو تعلم الثقافة الأجنبية. الدراسة الحالية 2022 بجامعة - وطلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية تجاه أهمية تدريس الثقافة خلال العام الدراسي 2021 دف التحقيق في وجهات و اخرين ( 2005 ) (Sercu) خنشلة. ولهذه الغاية ، تم اقتباس استبيانين من سيركيو نظر المعلمين تجاه تدريس الثقافة ؛ حاول الباحثون توسيع هذه الدراسة والتحقيق في اتجاهات وممارسات كل من المعلمين والطلاب ومعرفتهم بالثقافة المستهدفة. فيما يتعلق بأهمية ثقافة التدريس في سياق اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية، أوضحت النتائج أن كلا من المعلمين والطلاب يتشاركون في المواقف الإيجابية. ومع ذلك، لا يزال يتم تجاهل الثقافة في المناهج الدراسية.Item The Importance of Cultural Background Knowledge in EFL Classes: the Algerian University Teachers’ Attitudes and Perceptions(Journal of Arabic Language Sciences and Literature, 2021) Ouchene NourelhoudaAbstract: This descriptive research aims at investigating the attitudes and perceptions towards the importance of cultural background knowledge among the Algerian English as Foreign Language University teachers. Thus, we hypothesize that the participants would have positive attitudes towards the importance of teaching culture in English as foreign language classes. To this end, the data were collected through a Likert questionnaire with 32 statements based on the agreement option webbed to the participants. Eighty teachers from Khenchela University and other Algerian universities answered the questionnaire. The analysis of data was through the use of SPSS version 25. Results highlights tow major findings: EFL university teachers are aware of the importance of cultural background knowledge in their classroom; and it also reveal that teachers believe that learning culture is essential for effective communication. يهدف هذا البحث الوصفي إلى التحقيق في المواقف والتصورات تجاه أهمية المعرفة بالخلفية الثقافية بين ا لمدريين الجامعيين الجزائريين النجلجلية ة كلغة أجنبية .وبالتالي ، نجلفترض أن المشاركين ييكون لديهم مواقف إ جابية تجاه أهمية تدريس الثقافة في اللغة النجلجلية ة كلغة أجنبية .تحقيقا لهذه الغا ة ، تم جمع البيانجلات من خلال ايتبيان ليكرت مع 32 يؤال، بناءً على خيار الاتفاقية على الويل للمشاركين . من جامعة خنشلة أجاب على الايتبيان ثمانجلون أيتاذا تسلط .SPSS وجامعات جزائرية أخرى .تم تحليل البيانجلات من خلال ايتخدام الصدار 52 من النتائج الضوء على نجلتيجتين رئيسيتين: مدريو جامعة اللغة النجلجلية ة كلغة أجنبية مدركين لأهمية معرفة الخلفية الثقافية في فصولهم الدرايية .ويكشف أ ضًا أن المعلمين يعتقدون أن تعليم الثقافة ضروري للتواصل الفعال