Browsing by Author "Baghzou Sabrina"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item An In-depth Investigation into the Project-Based Learning in Algerian Secondary Education: Teachers’ and Learners’ Perceptions, Challenges and Difficulties.(Ichkalat journal, 2021) Baghzou SabrinaAbstract: This descriptive research aims to investigate the status of Project-based Learning which has been adopted by the Ministry of National Education as a reform to smoothly shift to a learner-centered pedagogy. Most educators face a myriad of challenges in applying the approach. Pupils, on the other hand, are apathetic and refuse to take over responsibility. With an aim to shed light on the difficulties those teachers and pupils encounter, this paper focuses on providing an accurate description of how projects are being implemented in secondary schools. Two questionnaires were posted online. The study consisted of teachers from nine provinces and pupils from different levels studying at Elhachemi Bouzidi School, Khenchela. The results revealed that English projects are not properly dealt with. While pupils need more support and motivation, teachers prove to be lacking the necessary skills, training, and guidance. يهدف هذا البحث الوصفي إلى التحقيق في وضعية منهج التعلم القائم على المشروع والذي تبنته وزارة التربية الوطنية بوصفه إصلاحا للانتقال بسلاسة إلى مبادئ التدريس المتمحورة حول المتعلم. يواجه معظم المعلمين عددا لا يحصى من التحديات في تطبيق هذا المنهج.و من جهة دف تسليط الضوء على أخرى ، يظهر التلاميذ لامبالاة شديدة و يرفضون تحمل المسؤولية. الصعوبات التي يواجهها هؤلاء المعلمين و التلاميذ، يركز هذا البحث على تقديم وصف دقيق لكيفية تنفيذ المشاريع في المدارس الثانوية.شملت الدراسة أساتذة التعليم الثانوي من تسع ولايات و تلاميذ من مختلف المستويات يدرسون في ثانوية الهاشمي بوزيدي ،خنشلة حيث تم وضع استبيانين على الانترنت لكل منهما. كشفت النتائج أن مشاريع مادة اللغة الانجليزية لا يتم التعامل معها بالشكل الصحيح. بينما يحتاج التلاميذ إلى مزيد من الدعم و الدافعية لتطبيق المشروع ، أثبت م يفتقرون إلى المهارات الضرورية والتدريب والتوجيه. المعلمونItem Cultural Representation in EFL Textbooks: An Analysis of “My Book of English Year Four” for Middle Schools in Algeria(مجلة دراسات وابحاث, 2021) Baghzou SabrinaAbstract : Culture and language are inseparable in their essence; therefore, any textbook developed for foreign language teaching should take into consideration its cultural aspects. The current study aims to investigate the cultural elements presented in the newly introduced English textbook designed for teaching 4th grade Middle School learners. Descriptive content analysis method, based on two coding schemes was adopted to codify the content. The results reveal that the textbook has promoted different dimensions of culture with a focus on products, perspectives and persons. The bias in favor of the source culture is obvious throughout the textbook in terms of the reading, writing and speaking input .Item Culture in EFL context: Teachers’ and Students’ perspectives Case Study: Khenchela University EFL Teachers and Students(Ichkalat journal, 2022-06-02) Baghzou SabrinaAbstract: Culture and language are closely related. So integrating culture in the EFL curriculum has been widely supported by many scholars and educators belong to applied linguistics and anthropology. For this, foreign language learning is often foreign culture learning. This study sets out during the academic year 2021-2022 to explore both English as foreign language teachers’ and students’ perspectives towards the importance of culture teaching at English department, Khenchela University. To this end, two questionnaires adapted from Sercu and el (2005) aimed to investigate teachers’ perspectives towards culture teaching; the researchers tried to expand this study and investigate both teacher’ and students’ attitudes, practices, and familiarity with the target culture. Regarding the importance of teaching culture, the results revealed that both teachers and students share positive attitudes. However, culture is still ignored in the classroom activities and disregarded in the curriculum. ترتبط الثقافة واللغة ارتباطًا وثيقًا. لذا فإن دمج الثقافة في منهج اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية كان مدعومًا على نطاق واسع من قبل العديد من العلماء والمعلمين الذين ينتمون إلى علم اللغة التطبيقي والأنثروبولوجيا. لهذا، غالبًا ما دف للتحقيق في وجهات نظر كل من معلمي يكون تعلم اللغة الأجنبية هو تعلم الثقافة الأجنبية. الدراسة الحالية 2022 بجامعة - وطلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية تجاه أهمية تدريس الثقافة خلال العام الدراسي 2021 دف التحقيق في وجهات و اخرين ( 2005 ) (Sercu) خنشلة. ولهذه الغاية ، تم اقتباس استبيانين من سيركيو نظر المعلمين تجاه تدريس الثقافة ؛ حاول الباحثون توسيع هذه الدراسة والتحقيق في اتجاهات وممارسات كل من المعلمين والطلاب ومعرفتهم بالثقافة المستهدفة. فيما يتعلق بأهمية ثقافة التدريس في سياق اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية، أوضحت النتائج أن كلا من المعلمين والطلاب يتشاركون في المواقف الإيجابية. ومع ذلك، لا يزال يتم تجاهل الثقافة في المناهج الدراسيةItem Effective Foreign Language Teacher(الأثر, 2021) Baghzou SabrinaAbstract: To explain the language learning process, numerous theories and assumptions have been developed. These theories, normally influenced by developments in the fields of linguistics and psychology, have inspired many approaches to the learning and teaching of foreign languages. Common approaches to language learning in education explain how people learn a given language, and have their direct application to the educational process. Relatively, pedagogues rely on such approaches in order to design suitable instructional systems that guide teachers towards achieving success in their profession. However, education in the twenty-first century is mainly about developing lifelong learning and lifelong skills. Correspondingly, the twenty-first century language learners need to be engaged in highly collaborative and personalized models of learning. Consequently, effective language teachers are those who are able to develop relevant strategies to build the classroom community which provides a safe environment where individual learners can discover, create, collaborate, communicate, and reflect on their own learning goals. Because teachers have a powerful, long-lasting influence on their learners, the question arises as to what is an efficient foreign language teacher. Therefore, the research aims at investigating foreign language teachers’ and learners’ attitudes towards the criteria of an efficient foreign language teacher. The research opts for online questionnaires directed to foreign language teachers and learners to extract non-statistical data with regard to their views and attitudes. The first questionnaire has been administered to forty teachers of English at the department of letters and English language, in the University of 8 Mai 1945- Guelma; Algeria. The second questionnaire has been directed to sixty master one students from the same department. The collected results have shown that both teachers and students believe that an efficient foreign language teacher is empathetic, flexible, technologically capable, updated, pragmatic, linguistically educated, classmate, experimental, open-minded, researcher, doer, and hoper of the best.Item Teachers’ and students’ attitudes towards enhancing foreign languages learners’ intercultural communicative competence through mobile-assisted learning(Ichkalat journal, 2021) Baghzou SabrinaAbstract : The present study investigates foreign language teachers’ and students’ attitudes towards the effectiveness of mobile-assisted learning in the development of foreign language learners' intercultural communicative competence in the Algerian society. It urges the teachers to rely on mobileassisted learning as a supplementary material to foster their learners’ intercultural communication. Consequently, two questionnaires have been administered in order to gather data about this issue. The first questionnaire has been administered to forty teachers of English at the department of letters and English language, in the University of 8 Mai 1945-Guelma; Algeria. The second one, has been directed to sixty third year students from the same department. The gained results have shown that the participants believe that using smartphones in learning has a significant impact on enhancing learners’ intercultural communication. الدراسة الحالية تبحث في مواقف أساتذة وطلاب اللغات الأجنبية تجاه فعالية التعلم، بمساعدة الهاتف تمع الجزائري. علاوة المحمول في تطوير الكفاءة التواصلية بين الثقافات لمتعلمي اللغة الأجنبية في ا على ذلك، فإن الدراسة تحث الأساتذة والطلاب على الاستعانة بالهاتف المحمول كوسيلة تكميلية في مجالي التعليم والدراسة على حد سواء، لتعزيز التواصل بين الثقافات لدى المتعلمين. بغرض تحقيق أهداف البحث السالفة الذكر، تم إجراء استبيانين من أجل جمع البيانات حول آراء الأساتذة والطلاب بشأن هذه المسألة. تم إرسال الاستبيان الأول إلى أربعين معلمًا للغة الإنجليزية في قسم الآداب واللغة الإنجليزية بجامعة 8 ماي 1945 -قالمة؛ الجزائر. أما الاستبيان الثاني فقد تم توجيهه إلى ستين طالبا في السنة الثالثة من نفس القسم. أظهرت النتائج المكتسبة أن كلاً من الأساتذة والطلاب يعتقدون أن استخدام الهواتف الذكية في التعلم له تأثير إيجابي وكبير على تعزيز التواصل بين المتعلمين بين مختلف الثقافات.Item The Importance of Cultural Background Knowledge in EFL Classes: the Algerian University Teachers’ Attitudes and Perceptions(Journal of Arabic Language Sciences and Literature, 2021) Baghzou SabrinaAbstract: This descriptive research aims at investigating the attitudes and perceptions towards the importance of cultural background knowledge among the Algerian English as Foreign Language University teachers. Thus, we hypothesize that the participants would have positive attitudes towards the importance of teaching culture in English as foreign language classes. To this end, the data were collected through a Likert questionnaire with 32 statements based on the agreement option webbed to the participants. Eighty teachers from Khenchela University and other Algerian universities answered the questionnaire. The analysis of data was through the use of SPSS version 25. Results highlights tow major findings: EFL university teachers are aware of the importance of cultural background knowledge in their classroom; and it also reveal that teachers believe that learning culture is essential for effective communication. يهدف هذا البحث الوصفي إلى التحقيق في المواقف والتصورات تجاه أهمية المعرفة بالخلفية الثقافية بين ا لمدريين الجامعيين الجزائريين النجلجلية ة كلغة أجنبية .وبالتالي ، نجلفترض أن المشاركين ييكون لديهم مواقف إ جابية تجاه أهمية تدريس الثقافة في اللغة النجلجلية ة كلغة أجنبية .تحقيقا لهذه الغا ة ، تم جمع البيانجلات من خلال ايتبيان ليكرت مع 32 يؤال، بناءً على خيار الاتفاقية على الويل للمشاركين . من جامعة خنشلة أجاب على الايتبيان ثمانجلون أيتاذا تسلط .SPSS وجامعات جزائرية أخرى .تم تحليل البيانجلات من خلال ايتخدام الصدار 52 من النتائج الضوء على نجلتيجتين رئيسيتين: مدريو جامعة اللغة النجلجلية ة كلغة أجنبية مدركين لأهمية معرفة الخلفية الثقافية في فصولهم الدرايية .ويكشف أ ضًا أن المعلمين يعتقدون أن تعليم الثقافة ضروري للتواصل الفعال