scientific events
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing scientific events by Author "بعلوج بسمة"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item الملتقى الوطني الافتراضي بتقنية التحاضر عن بعد حول: الابتكار التسويقي للمؤسسات الناشئة (start-up) "واقع واستشراف" المنظم يوم 08 ديسمبر 2022(كلية العلوم الإقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة عباس لغرور خنشلة, 2022-12-08) بركان بسمة; بعلوج بسمةيهدف هذا البحث إلى تقديم الإطار النظري لمفهومي الابتكار التسويقي والمؤسسات الناشئة مع التركيز على توجيه المؤسسات الناشئة إلى ضرورة الاهتمام بالابتكار التسويقي الذي يمكنها من تحقيق التميز والاستمرارية. تم التوصل إلى مجموعة من النتائج أهمها أنه يجب على المؤسسات الناشئة أن تتبنى مفهوم الابتكار التسويق يكونه أداة أساسية تمكنها من النمو والبقاء في السوق. الكلمات المفتاحية: الابتكار، الابتكار التسويقي، المؤسسات الناشئة Abstract : This researchaims to provide the theoreticalframework for the concepts of innovative marketing and startups, with a focus on directing startups to the need to pay attention toinnovative marketing thatenablesthem to achieve excellence and continuity. A number of resultswerereached, the most important of whichisthat startups mustadopt the concept of innovative marketing as an essential toolthatenablesthem to grow and survive in the market.